FAQ - Peiling invullen
-
Teamleden geven aan dat zij de mail met de link niet hebben ontvangen. Hoe ga ik daarmee om?
Check of het mailadres dat in de barometer is ingevoerd juist is. Verbeter indien nodig. De mail met de link wordt verstuurd van het mailadres noreply@projectbarometer.nl. Doordat dit adres door bepaalde firewalls als spam wordt beschouwd kan deze in de spambox terecht zijn gekomen. Adviseer hen daarom om ook daarin te kijken of de mail is ontvangen. Als iedereen de mail niet heeft ontvangen is het raadzaam de barometer opnieuw te versturen.
-
Wat moet ik beschouwen als ‘mijn team’?
Afhankelijk of dit heel duidelijk zichtbaar is (bijvoorbeeld als je de barometer met 1 team invult), of in een bredere afdeling (met meer of minder expliciet gedefinieerde teams) raden wij je aan om in je uitnodiging expliciet te vermelden welk team de teamleden voor ogen dienen te houden bij invullen van de barometer.
-
Wat wordt er verstaan onder ‘omgeving’ van het project?
Hier kunnen verschillende interpretaties over zijn, bijvoorbeeld ‘andere projectleden buiten jouw team waar je mee samenwerkt binnen dit project’ of juist ‘bewoners en eigenaren die hinder van het project kunnen ondervinden’. Wij raden aan om in de uitnodiging expliciet te vermelden wat voor de betreffende meting als omgeving dient te worden beschouwd.
-
Teamleden geven aan dat bepaalde vragen lastig zijn in te vullen of niet van toepassing zijn.
De barometer laat niet toe om een vraag onbeantwoord te laten als de beheerder de betreffende vraag wel heeft aangevinkt. Dit hebben we gedaan om mensen zoveel mogelijk te bewegen een vraag wel te beantwoorden. Adviseer betreffende teamleden om in dit geval niet de extremen ‘heel goed’ of ‘heel slecht’ in te vullen, maar zo gemiddeld mogelijk. Op deze manier wordt de uitkomst van de meting zo min mogelijk beïnvloed. Eventueel kunnen ze bij de open vragen aangeven welke vragen ze op deze wijze hebben ingevuld.
-
Waarom is er geen optie ‘geen mening’ of ‘niet van toepassing’?
Om te voorkomen dat teamleden steeds in het midden gaan zitten met hun antwoorden, waardoor er geen significante uitkomsten komen hebben we gekozen voor een vierpunts-schaal. De barometer laat niet toe om een vraag onbeantwoord te laten als de beheerder de betreffende vraag wel heeft aangevinkt. Dit hebben we gedaan om mensen zoveel mogelijk te bewegen een vraag wel te beantwoorden. Adviseer betreffende teamleden om in dit geval niet de extremen ‘heel goed’ of ‘heel slecht’ in te vullen, maar zo gemiddeld mogelijk. Op deze manier wordt de uitkomst van de meting zo min mogelijk beïnvloed. Eventueel kunnen ze bij de open vragen aangeven welke vragen ze op deze wijze hebben ingevuld.